Helgen är över

Jaha så var det måndag igen då. Det känns ibland som att dagarna går alldeles för fort ibland hinner man inte me riktigt och så känns det nu. Jag hade sett fram emot helgen så otroligt mycket och nu är den över. Det gick inte riktigt som jag hade väntat mig men det är inte negativt utan positivt, fast så klart lite negativt också. Fredagen började bra men hade ett inslag som inte var så bra. Älsklingens inneboende åkte på en muskelinflammation (om ja kommer ihåg rätt) och behövde åka akut till sjukhus så ambulansen kom och hämtade honom. Det var inte så kul även fast det innebar att ja å T fick egen tid. Hade sett fram emot att spela GH och singstar me killarna. Nu blev det inte så.
Men å andra sidan fick jag och T en riktig hel kväll själva och hade det super mysigt. Vi satt på hans balkong större delen av tiden och drack vin, lyssnade på musik och pratade. Pratade en hel del dessutom så nu vet han det mesta som finns att veta kring mina förhållanden och barnen. Det i sig är jue extremt positivt.

I lördags åkte vi hem till mig. Jag lagade lasagne åt ett hel kompani kändes det som men vi var inte så många. Det var min syster, min bror å hans kompis, O och så ja å T så klart. Vi åt midda tillsammans spelade Buzz music quiz och kollade sen på film. Vi såg P.S I love you måste faktiskt säga att ja tyckte den inte var speciellt bra. Har läst boken så man blev jue klart besviken. Men tror att om ja inte läst boken skulle ha tyckt bättre om filmen. Men han som spelade Gerry i filmen han är jue en riktig hunk ;) Killen som spelar William är också en riktigt hunk ;)

              



I söndags då ja då fick T ett städryck och började städa hemma hos mig något jag tyckte var otroligt jobbigt men jag får svälja stoltheten och acceptera att han gör det för min skull och ärligt talat borde jag vara glad för jag började diska lite och fick en otrolig jobbig smärta i ryggen. Men kan inte hjälpa att det kändes jobbigt. Idag när ja kommer hem ska ja däremot ta tag i den disken som blev kvar från igår och tror nog ja ska ta fram damsugaren och fixa golvet i köket. Behöver faktiskt torkas av så om Maja e en snäll tös ikväll så kan ja nog fixa det.

Imorse då ja då åkte T till jobbet en halvtimme innan mig kändes lite surt men ja skulle jue lämna Maja på dagis först, bara tråkigt att vi inte kunde ha sällskap men så är det när han jobbar en bra bit ifrån stan å börjar samtidigt som jag gör. Men det hade varit trevligt att ha sällskap. Nu blev det så abrubt när vi skulle säga hejdå så de kändes som vi inte riktigt hann med att säga hejdå ordentligt. Men han sa att han skulle komma tillbaka till helgen så jag lever på det, om inte annat så ligger doften från honom kvar i sängen så ja kan nog känna hans närvaro när ja ska försöka sova i alla fall.

Vilket kaos de har varit på jobbet ida då. Ett tåg rev kontaktledningen i södertälje så när ja kom till jobbet var det redan stora förseningar på pendeln. Ringde D å varnade honom att det var förseningar men när han väl skulle börja jobba så hade trafiken kommit igång i ett normalt mönster igen så tåget gick i tid.

Nu sitter ja bara på jobbet å väntar på att antingen något ska hända eller att få åka hem. Tror nog ja ska försöka smita tidigare idag :p 


Kommentarer
Postat av: Daniel Johnzon

Mmmmmm ... de va mitt tåg som rev kontaktledningen! Så ja va me å orsakade det stora kaoset! hihi ;-)

Ppössa!

2009-08-26 @ 16:11:12
Postat av: Ewelyn

Hihihi det är okej vännen jag överlever ;) pussar

2009-08-31 @ 13:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: