Bra film över förväntan

Satt igår kväll å klagade över att det fanns ingenting att se på tv. Då bestämde jag mig ändå för att kolla in filmen på 3:an klockan 21 och det var en film med Sandra Bullock och Keanu Reeves. Den heter Huset vid sjön. Den handlade om två människor som bor i samma hus fast med två års mellanrum och av en märklig anledning kan skriva brev till varandra. Dom faller för varandra och fortsätter med sitt brevskrivande. Han levde år 2004 och hon i år 2006 det var märkligt alltihop men det var jättebra. Vill inte förklara för mycket om vad filmen handlar om för då förstör jag den för er som inte sett den och jag lovar den är värd att se. Fick min bror att se den med mig och han var skeptiskt till en början precis som jag men vi satt ändå båda två och kollade på den. När filmen var slut kunde vi enas om att det var en jättebra film trots en märklig handling.

Idag är jag ensam hemma för barnen är iväg med mormor Maria och "morfar" Micke. Dom åkte till Eskilstuna Zoo och jag fick stanna hemma. Hade tänkt att få arselet ur vagnen och städa men jag har absolut ingen ork till det. Däremot ska jag nog ta lite disk så jag kan laga mat ikväll. Gjorde iordning lasagne igår och den tog slut så ingen lunch för mig idag inte men jag hade tänkt att göra iordning en ny ikväll fick en massa köttfärssås kvar så varför inte. Fast vi ska äta spagetti  och köttfärssås ikväll. Men gör jag iordning lasagnen så får jag mat till resten av veckan som jag kan frysa in. Fick ost kvar också så det räcker till en ny ost sås. Jag ska nog ta och börja med det på en gång så att det hinner svalna till ikväll så att jag kan göra iordning det i portioner och frysa in. Blir lite lättare om allt är klart innan barnen kommer hem.

Imorgon ska barnen till dagis för jag ska till vårdcentralen och ta bort sygnen. Sen blir det hem och kanske städa då istället.

På onsdag öppnar pride park och då blir det till att jobba ser ni. Japp jag är volontär i årets Pride. jag ska jobba i huvudentrén till pride park. Hjärtligt välkommna förbi =)

Jag vill fortfarande ha in en massa citat som jag kan sätta på väggen i badrummet. Det ska vara citat som kan lyfta upp en i sin vardag om det skulle behövas....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: