Farligt, galet å otroligt korkat

Igår kväll gick jag på gnesta linjen och faan alltså va korkad man kan vara :s
Jag hade sista tåget från gnesta till södertälje centrum och redan när jag och min förstärkning stod i gnesta kom det fram en grupp på 4 killar (gäng 1). Dom berättade att det var ett gäng på tåget (gäng 2) bestående av 5 killar och 1 tjej som dom hade problem med varav jag och min kollega svarade att dom skulle sätta sig så långt ifrån dom som möjligt vilket dom till en början gör. Innan vi lämnar gnesta går två killar från gäng 2. När vi rullar från gnesta så ser vi i övervakningskameran att gäng 1 går och sätter sig i närheten av gäng 2. Både ja och min kollega ansåg att dom var ute efter bråk från första början. Vi går ut för att visera biljetterna och kommer fram till dom här gängen innan vi rullar in i järna där gäng 1 skulle gå av. Jag och min kollega hade gett upp chansen att se några biljetter i stort sett ingen hade biljett i alla fall. När tåget börjar bromsa i järna bestämde vi oss för att stå kvar vid gäng 2 för att hålla kolla på situationen. När tåget sen stannar blir den tryckta stämningen värre. Gäng 1 börjar snacka kaxigt gentemot gäng 2 och både ja och min kollega förstod att det skulle eskalera, vilket det gör. Vet inte riktigt hur det går till men båda gängen står upp och allt jag kan tänka är att jag vill få av det ena gänget så att vi ska kunna åka vidare. Hamna mittemellan gängen och blir ihoptryckt av de båda som vill komma åt varandra. På något sätt lyckas jag hålla killarna från gäng 2 kvar vid sina platser samtidigt som jag föser ut gäng 1 ur tåget. Mitt i tumultet har en kille från vardera gäng hunnit spotta på varandra och dragit i jackor med mig emellan. Förbannad som jag blev röt jag åt gäng 2 att sätta sig ner. I det läget är alla från gäng 1 utanför tåget och jag ryter åt dom att försvinna från tåget. Meddelar till föraren att det är klart så han kan stänga dörrarna och vi ska kunna åka vidare. Vad jag missat i tumultet var att någon från gäng 2 hade dragit fram en kniv. Min kollega fick fodralet på foten och diskret föst den åt sidan. Killen som va värst i gäng 1 slänger sin fulla ölflaska i marken så att öl och glas splitter flyger in i tåget och på mig. Nu i efterhand är jag alldeles skakis och undrar vad i helsike ja tänkte när jag ställde mig mitt emellan sådär. Tänk om han som drog kniven använt den? Vill jag verkligen göra mina ungar moderslös redan nu?? Nej ska faan se till att inte hamna i sån situation igen. Fast känner jag mig själv så nästa gång det händer står jag mittemellan igen och stoppar. Förhoppningsvis går det väl ut nästa gång också men man kan aldrig vara säker. Men men en händelserapport är skriven och skickat till företaget så förhoppningsvis kanske det kan finnas väktare på sista tåget nästa gång.
Kan jue vara värt att nämna att min kollega också var tjej. Vi va två tuffa brudar ute igår och jobbade :p


Kommentarer
Postat av: Sarah

ja ni är tuffa tjejor ! :)

Tur att de gick bra iaf, men känner jag dej rätt så står du där igen nästa gång jag funkar lika.. Man är väl kanske dum som utmanar ödet men de går på ren automatik tyvärr..



glad att de inte blev ett blod bad !



Kram på dej !

2010-04-17 @ 09:50:47
URL: http://metrobloggen.se/sazzzy
Postat av: Ewelyn

Ja du har nog rätt jag är jue rätt störd av mig :p



Den enda tanken ja hade i huvet va att få av dom från tåget så att resten kunde komma därifrån. Men som du sa ja hade tur att det inte blev ett blodbad för de kunde det jue faktiskt blivit med lite otur.



Kram

2010-04-17 @ 11:31:27
URL: http://ewelynsvardag.blogg.se/
Postat av: Fanny

Shit! Det är tur att man inte vet hur farligt det är när man hamnar i en sån situation.

Tack vare dig så blev det inget knivslagsmål och ingen skadad denna gång =)

2010-04-17 @ 12:57:25
URL: http://fnozie.blogg.se/
Postat av: Ewelyn

Nej tur att du ser det på det sättet =) kunde jue blivit värre av att ja ställde mig i vägen också :p

2010-04-17 @ 18:02:41
Postat av: Fanny

Ja jo, men det finns så mycket som skulle kunna hända. Det gäller att fokusera på det som faktiskt hände och det var ju att du fick dem att inte bråka.

2010-04-18 @ 11:50:30
URL: http://fnozie.blogg.se/
Postat av: Ewelyn

ja det har du rätt i =)

2010-04-18 @ 13:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: